vůle pístu při výbrus válce

Diskusní fórum pro příznivce motocyklů MZ
Odpovědět
m.sedivec
Příspěvky: 45
Registrován: sob 27. črc 2013 16:31

vůle pístu při výbrus válce

Příspěvek od m.sedivec »

Čau chtěl jsem se zeptat kolik by měla být vůle pístu ve válci při výbrusu,někde se četl že v bibli je vůle na německý písty a na ostatní je větší,tak dík za rady

Uživatelský avatar
Márty
Administrátor
Příspěvky: 1592
Registrován: úte 22. led 2013 15:41

Re: vůle pístu při výbrus válce

Příspěvek od Márty »

Obrázek

m.sedivec
Příspěvky: 45
Registrován: sob 27. črc 2013 16:31

Re: vůle pístu při výbrus válce

Příspěvek od m.sedivec »

dík, a náký zkušenosti jaké písty jezdíte ?

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: vůle pístu při výbrus válce

Příspěvek od Majkl »

Hele já dělal výbrus, neřekl sem jim nic a udělali mě tuším 0.05mm... podle mě to je dobrý, mám najeto 2500km na výbrus, rozdělával sem válec protože sem dělal GO a ten píst je krásnej, žádnej náznak přidření ani nic podobnýho...
Minulej rok sem s ní letěl cestou ze Znojma po staré až do Brna, furt sem hrnul 130km/h (MZ 251)

Podle mě tohle téma je zbytečný, stačí kvalitní olej, lil sem tam Mogul TS, bohatě stačí (ve srovnání s M2T, kterej je dobrej tak akorát na namazání rezavýho šroubu a to jestli vůbec) prvních 500km sem dával 1:30, pak do 750km 1:35, a po 250km sem snižoval až na 1:50, hlavně né hned z 1:30 na 1:50, nejezdi jako prase, ale ani se tomu neboj pořádně občas vzít, nepřetáčej víc jak 4500ot/min. je to zbytečný a akorát budeš riskovat přidření - zadření.

Pokud budeš točit max 4500ot.min tak nemůžeš motor zahřát na extra velkou teplotu, rozjezdy u mě všechny kvalty do 4500ot. nebyli problém, pak sem zvolnil a jel na pětku klid a pijánko. Dělal sem tohle dost často a mašina jede jako oheň!!!

Hlavně nepřehřát motor!!!!

A nemůsíš mít strach, že zadřeš nebo něco podobnýho, pokud budeš jezdit jak šnek a bát se to vytočit, zajedeš to nahovno...

A jaký písty kdo jezdí?? Dají se sehnat "origo" ale kdo ví, jestli to doopravdy sou origo, neoriginální písty maj prý větší roztažnost, řešilo se to tím, že se nechávala dělat větší vůle tuším 0.07mm ale podle mě už je skoro desetina hodně...
Já dělal výbrus na Lesné (Brno) Motoservis Písec, jooo zaplatil sem za něj 1850,- komplet s pístem i se vším, ale myslím že ten píst asi nebude nějakej českej hnůj, to by nestálo takovou paletu! (Kámoši dělali taky a výbrus i s pístem 850,-) To je dost velkej rozdíl v ceně a taky to tak dopadlo, výbrus skurvenej, píst na vyhození a čekal je výbrus další.

Takže radši připlatit, než to pak někde seknout ve 120 a letět luftem jak orel skalní :D (tu)

Myslím, že sem to popsal celkem srozumitelně :D-x:F

Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1920
Registrován: úte 22. led 2013 19:16

Re: vůle pístu při výbrus válce

Příspěvek od Harry »

český písty jsou v pohodě, horší jsou polský, maďarský a turecký :D-x a víc mazat je kravina, akorát to zasere výfuk a vše kolem, i v příručce přece píšou něco o obohacení směsi při zajíždění (tu)
Obrázek
Obrázek

Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: vůle pístu při výbrus válce

Příspěvek od Majkl »

Jo to sem zapomněl :D jehlu vejš :D já to teda mazal víc, však každej podle svýho gusta :)

m.sedivec
Příspěvky: 45
Registrován: sob 27. črc 2013 16:31

Re: vůle pístu při výbrus válce

Příspěvek od m.sedivec »

dík za rady dneska jsem to odnesl nákýmu panu Barešovi v Plzni a píst dá českej řekl si o 1300,-za komplet, řikal že podle rozměru to vypadá asi na druhej výbrus starej píst měl rozměr 69.5mm a řikal taky že prej ty český písty jsou vpohodě že tam udělá taky vůli 0.05mm.A s Majkem naprosto souhlasim taky jezdim na Mogul a pohoda a to zajetí se zas tolik šetřit nemusí přesně jak píše Majk zajížděl jsem tak kdysi i simsona a naprosto vpohodě lítal jak fík

Majkl
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27. led 2013 19:27

Re: vůle pístu při výbrus válce

Příspěvek od Majkl »

Musí se tomu brat pod krk, ale s citem :)-D

Heki
Příspěvky: 951
Registrován: stř 23. led 2013 12:11

Re: vůle pístu při výbrus válce

Příspěvek od Heki »

Písty seřazeny podle kvality:

1.) Německý (dnes už těžko seženeš)
2.) Dlouho nic
3.) Maďarský (Když Mišo objednával z Německa z Zweirad-schubert, tak mu přišel Maďar, takže asi dobrý) a možná Český, ale s tím nemám zkušenost.
4.) Turek
5.) Dlouho nic
6.) Vysoustružený z dubového dřeva
7.) Dlouho nic
8.) Polský

...co přišlo z Polska stálo vždycky za hovno, pokud nepočítam Krówki.

Kamarádi, co jezdí závody historiků, tak jezdí (převážně na Jawkách) vůli píst válec 0,08 - 0,12 mm. Je to z důvodu toho, že závodní motor se vesměs nijak nezajíždí, je mnohem víc namáhán a tak aby se předešlo zadírání. Že to klepe je na závodě jedno.

Do MZ doporučuju při jiném než origo pístu vůli zvětšit. Jednu setinu určitě, ale klidně i dvě.

Já to s Maďarským pístem zadřel i 3000 km po záběhu asi ve 120 km/h po takových 5 km vkuse a to jsem mazal polosyntetikou od Valvoline. Když je velká roztažnost, tak Ti olej nepomůže. Pak se válec musel nechat přehonovat o dvě setinky a už se to nepřidíralo.

Během záběhu ze začátku víc oleje neuškodí - ale s rozumem. Těch 1:30 jen ze začátku (první nádrž) a pak už pomalu přejít na 1:50.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Obrázek

Odpovědět