Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Je fakt, že vzhledem k času a počtu motorek jezdím téměř vždycky na strej benál - včera jsem provětrával po zimě TSko a od 4500 ot/min mi při větší zátěži motor zvonil. Když jedu v klidu, tak se nic neprojevuje. Jak vyjedu zbytek toho sajrajtu, naliju tam nějakou tu zázračnou stovku a podám report. Zvýšení výkonu nečekám, ale motor mi dovolí držet ho "víc pod krkem" a využít tak celý spektrum otáček a zátěže.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Jinak potíže se startama po zimě jsem míval u TDM pravidelně, s Rotaxem bojuju taky a u brašuleho FMX musely tenkrát karbce ven. Všechny zweitakty mi ale startujou normálně, ať stojí sebedýl... [img]http://www.brunensis.profitux.cz/smile/ms_0745.gif[/img]
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
S XJčkem mám po zimě taky vždycky problém nastartovat, z karbeců se odpaří benzín a dlouho trvá než se to na PRI znovu zaplaví, a je úplně jedno jakej tam mám benzín, holt to není stříkačka.... Co tak ale vzpomínám tak MZta opravdu chytala i po zimě na pár šlápnutí...
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Tak zkusil jsem o víkendu MZ-tu, no moc se jí nechtělo, ale nakonec chytila asi na 8-mé našlápnutí, podle mne nebyl v karburátoru benzín a málo jsem ji před tím se sytičem nadupal, byl v ní přes zimu Natural Premium, který by teoreticky měl být bez biosložek (je znát, že to na něj lépěji jede - líp tahne odspoda a jde lépe do otáček)
Alpa ani CRF-lko jsem zatím nezkoušel, ještě jsem do nich nedal baterku, uvidíme, jestli se k tomu dostanu tenhle víkend. Je pravda, že u Alpa se mi po zimě už jednou stalo, že se mu nechtělo nastartovat a problémy minulé sezony, už jsem vám tu popisoval, tak jsem zvědav, jak bude šlapat teď... [img]http://www.transalpclub.cz/images/smilies/rolleyes.gif[/img]
Alpa ani CRF-lko jsem zatím nezkoušel, ještě jsem do nich nedal baterku, uvidíme, jestli se k tomu dostanu tenhle víkend. Je pravda, že u Alpa se mi po zimě už jednou stalo, že se mu nechtělo nastartovat a problémy minulé sezony, už jsem vám tu popisoval, tak jsem zvědav, jak bude šlapat teď... [img]http://www.transalpclub.cz/images/smilies/rolleyes.gif[/img]
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
stim 100oktanem můžu potvrdit že to na dvotaktu jede o dost líp co jsem měl čz 250/513 motokros tak rozdíl dost znatelnej oproti 95ce
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Hoši podle toho, co tady píšete jsem se musel při natankování Speciálu 91 do MZty tehdá odrážet nohama abych se vůbec rozjel
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Viki: Já jezdil před cca 24 lety na Normál michanej s M2T a jak to jelo, ale to byl ještě benzín bez biosraček, poctivej olovnatej
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Márty: A taky si postával na Václaváku a nabízel Bony
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Já bych to řekl jinak , ta biopřísada na sebe váže přidanou vodu a jiné příměsi a pak je výkon v háji, holt za kvalitu se platí
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Tak jsem dneska po cca půl roce oživoval xjčko, moc se mu jako každej rok nechtělo, ale nakonec si i s obyčejným naturalem nechalo říct (i když jsem musel připojit silnější baterku, ta moje se asi chystá do věčnejch lovišť a točení delší než pár vteřin jí i přes celou noc na nabíječce dělá problémy)
MZ 251 ETZ -> Yamaha XJ 600S -> Yamaha FZS 600 Fazer -> Honda XL650V Transalp
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Jezdit autem je jako chodit po čtyřech...
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Když nepomůže síla, pomůže větší síla - Takže jsem dvakrát vytlouk a oživil baterku než se něco dostatečně hořlavého dostalo z nádrže do válce, přes ty všecky hadice a čerpadlo (o kterým Heki tvrdí, že tam ani nemusí být). Pak následovalo několik náhodných a zcela nerytmických zážehů, které už byly celkem nadějné a na další pokus (celkově asi třicátej) se zadařilo. No a pak už běžel zcela normálně bez ohledu na datum výroby benzínu. To člověka potká takovej závan štěstí a radosti, že už nemusí přemejšlet co s tim zas je...
Takže to vidim tak, že Maxx i Verva mi nechá chladným, ale asi si do garáže na tyhle delší odstávky pořídím baterku z dieselu, kabely a budu točit, točit, točit, a když nechytne, tak budu točit dál...
Takže to vidim tak, že Maxx i Verva mi nechá chladným, ale asi si do garáže na tyhle delší odstávky pořídím baterku z dieselu, kabely a budu točit, točit, točit, a když nechytne, tak budu točit dál...
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Tak moje včerejší příhoda - dojel jsem si busem, metrem a busem (celkem 2 hodiny času) do garáže pro MZ-tu, že už si jí odvezu a nechám u baráku na zahradě, jako každý rok. Vytahnu ji ven, dofouknu gumy, zamknu garáž a že jako pojedu... ale ono h---o Prostě ne a ne naskočit. Za to opravdu moc hezky střílela z výfuku.
Byl jsem docela vytočen, protože, já blb, si sebou nevzal nářadí (ačkoli ho sebou normálně vozím), abych se mohl podívat na svíčku, atd. a v garáži jsem momentálně měl jen pár kladiv, 3 šroubováky, nějaké inbus klíče a nářadí na kolo, ovšem nic z toho se nehodilo na povolení svíce. Samozřejmě, že ve zbylých dvou strojích nejsou baterky, takže jsem měl v podstatě v garáži 3 nepojízdné motorky... Nakonec se mi podařilo objevit kdesi v rohu garáže zapadlý jeden orezlý klíč, asi 24-tku, kterým se mi podařilo svíčku povolit (až doma mi pak zpětně došlo, že jak v Alpovi, tak v CRF-lku mám tašku s nářadím ). Zkusil jsem ji, nevypadala moc hezky, ale jiskru dávala. Ovšem po opětné montáži do stroje, se to chovalo stejně, žádné tendence chytit, akorát to pěkné střílení do výfuku.
V tu chvíli jsem už byl opravdu nasrán , páč samozřejmě, že jsem u sebe neměl ani náhradní svíci, v garáži ležely jen starší svíčky z Alpa, a ty opravdu do MZ-ty dát nejdou. Už jsem se pomalu smiřoval s opětovnou 2 hodinovou cestou MHD zpět domů , když mne napadlo, že se mi ještě v jedné krabici válejí díly z mé staré stodvácy. A to byla ta správna cesta, bo jsem v ní objevil jednu fungl novou starou svíci N15Y .
Říkal jsem si, kurňa, ta má ale vysunuté jiskřiště, můžu ji tam dát, nebo ne? Pak jsem si ale vzpomněl na Hekiho oblíbenou hlášku: "Kdo se bojí, sere v síni" , a řekl si, že ji zkusím našroubovat a parkrát opatrně prošlápnu bez zapnutého zapalování startovačku, jestli ji nezdeformuju elektrodu (kdyby se jí náhodou dotýkal zespoda válec)... Naštěstí to vypadalo, že není problém, tak jsem ji tím luxusním klíčem dotahl a zkusil naostro našlápnout stroj. Emina chytila na první nakopnutí a začala si vesele brblat - takže po hodině a půl laborováni se mi nakonec úspěšně podařilo odjet. A co z toho plyne?
za a) moc neřešit a zkusit, kdybych vše extrémně řešil, jak někteří borci tu, a tu škodováckou svíci tam z nepřiměřené obavy nedal, tak tam stojím dodnes
za b) že to špatně chytá po zimě, nemusí být chyba ve starém benzínu, ale někde úplně jinde, třeba ve svíčce
za c) každý problém má nějaké řešení, i když může být trochu nestandardní
za d) vždy je dobré u sebe mít alespoň základní nářadí
Byl jsem docela vytočen, protože, já blb, si sebou nevzal nářadí (ačkoli ho sebou normálně vozím), abych se mohl podívat na svíčku, atd. a v garáži jsem momentálně měl jen pár kladiv, 3 šroubováky, nějaké inbus klíče a nářadí na kolo, ovšem nic z toho se nehodilo na povolení svíce. Samozřejmě, že ve zbylých dvou strojích nejsou baterky, takže jsem měl v podstatě v garáži 3 nepojízdné motorky... Nakonec se mi podařilo objevit kdesi v rohu garáže zapadlý jeden orezlý klíč, asi 24-tku, kterým se mi podařilo svíčku povolit (až doma mi pak zpětně došlo, že jak v Alpovi, tak v CRF-lku mám tašku s nářadím ). Zkusil jsem ji, nevypadala moc hezky, ale jiskru dávala. Ovšem po opětné montáži do stroje, se to chovalo stejně, žádné tendence chytit, akorát to pěkné střílení do výfuku.
V tu chvíli jsem už byl opravdu nasrán , páč samozřejmě, že jsem u sebe neměl ani náhradní svíci, v garáži ležely jen starší svíčky z Alpa, a ty opravdu do MZ-ty dát nejdou. Už jsem se pomalu smiřoval s opětovnou 2 hodinovou cestou MHD zpět domů , když mne napadlo, že se mi ještě v jedné krabici válejí díly z mé staré stodvácy. A to byla ta správna cesta, bo jsem v ní objevil jednu fungl novou starou svíci N15Y .
Říkal jsem si, kurňa, ta má ale vysunuté jiskřiště, můžu ji tam dát, nebo ne? Pak jsem si ale vzpomněl na Hekiho oblíbenou hlášku: "Kdo se bojí, sere v síni" , a řekl si, že ji zkusím našroubovat a parkrát opatrně prošlápnu bez zapnutého zapalování startovačku, jestli ji nezdeformuju elektrodu (kdyby se jí náhodou dotýkal zespoda válec)... Naštěstí to vypadalo, že není problém, tak jsem ji tím luxusním klíčem dotahl a zkusil naostro našlápnout stroj. Emina chytila na první nakopnutí a začala si vesele brblat - takže po hodině a půl laborováni se mi nakonec úspěšně podařilo odjet. A co z toho plyne?
za a) moc neřešit a zkusit, kdybych vše extrémně řešil, jak někteří borci tu, a tu škodováckou svíci tam z nepřiměřené obavy nedal, tak tam stojím dodnes
za b) že to špatně chytá po zimě, nemusí být chyba ve starém benzínu, ale někde úplně jinde, třeba ve svíčce
za c) každý problém má nějaké řešení, i když může být trochu nestandardní
za d) vždy je dobré u sebe mít alespoň základní nářadí
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Márty: Možná by stačilo, kdyby jsi to na tu starou svíčku jen zkusil roztlačit
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Já už DR taky rozchodil. Na loňský benzín (ale byl tam jen asi 4 měsíce, což není nic strašného) to chytlo asi na podesáté kopnutí a jelo to naprosto stejně jako loni a kdykoliv.
Horneta jsem ještě nevytáh, ale neměl by být problém. Sice napoprvé to chce trochu dýl s tím točit, ale nechá se překecat. Loni teda akorát musela baterka na nabíječku, páč s tím sotva hnula. Letos jsme ji preventivně nechali udržovat, takže se nebojím.
Ex-Vapíkův (teď Polisův) Doncek - to byl jiný příběh. Po zimě jsme tomu dycky vymlátili baterku a stejně to nakonec skončilo na kabelech a krmeno baterkou z auta to teprve chytlo. Ale po prvním startu už bylo všechno v pořádku.
Horneta jsem ještě nevytáh, ale neměl by být problém. Sice napoprvé to chce trochu dýl s tím točit, ale nechá se překecat. Loni teda akorát musela baterka na nabíječku, páč s tím sotva hnula. Letos jsme ji preventivně nechali udržovat, takže se nebojím.
Ex-Vapíkův (teď Polisův) Doncek - to byl jiný příběh. Po zimě jsme tomu dycky vymlátili baterku a stejně to nakonec skončilo na kabelech a krmeno baterkou z auta to teprve chytlo. Ale po prvním startu už bylo všechno v pořádku.
Heki z Opavy, member of HEDGEHOGS a člen hnutí za Kvadratizaci Velkého Kulového
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
BIG SINGLE - THAT'S RELIGION !
Správná motorka má lichý počet válců, přičemž 3 už jsou moc.
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Viki: Ani na roztlačení se jí nechtělo
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Márty: Nevěřím, že jsi běžel nebo tlačil do kopce...
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Viki: Trošku jsem s ní běžel, ale do kopce jsem fakt netlačil
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Márty: Tak příště se už tak nezatěžuj a tu svíčku vyměň hned, máš svoje roky, rupne ti cévka a z koho si pak budu dělat legraci...
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Odstaveno koncem října, v sobotu plný sytič, 5x šlápnuto, zapnut klíček 2x šlápnuto a naběhla. Sice trochu čadila, ale jízda v pohodě. Natural 95.
MZ 251 - > Honda XL600V Transalp
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Před 14 dny jsem byl v "motomuzeu" u Hořic. Chlapík povídal, že u dnešního benzínu počítají spotřebu do třech měsíců a podle toho to vypadá. Pokud prý koupí starou motorku s původním starým benzínem i spoustu let stojící,není problém. Já každou motorku co jsem měl cca po dvou měsících stání startuju,nechám ji půl hoďku běžet a mám klid.Jedinej problém byl s XJ900 protože jsem se na to vykašlal,ale i tak po dlouhém startování XJ naskočilo.Vzhledem k tomu že jsem hluchej,slepej,necítím a výkon nesleduji,nepociťuju ani další problémy či rozdíly.
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Dneska jsem měl ideální příležitost porovnat paliva i na dalším zweitaktu (TS 250) - jel jsem ve dvou trasu se zatáčkovitým stoupáním ostrým tempem cca 20km a vyjel jsem zbytek loňskýho paliva. Hned po přepnutí na rezervu jsem se vrátil k pumpě, v nádrži zbylo opravdu minimum benzínu. Natankoval jsem stovku od ÖMW a znovu jel opět ve dvou tu stejnou trasu a zase palbu. Rozdíl byl opravdu hodně znatelnej a těch dvacet kaček navíc na deseti litrech za to určitě stojí.
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Vladan: Jel si palbu, jo? To už mi připomíná Harryho a jeho broušení kolen
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Přes kolena seš tu specialista ty
Na sraz pojedu klidně i na Burgmanovi a nestydím se za to
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Viktor: nevím, co ti to připomíná, nebo jak to souvisí s Harrym, ale tvrdším mozkům umím velice jednoduše vysvětlít: plnej plyn a plný točky - nějaké další nejasnosti?
MZ ES 250/0 (1959); MZ ES 250 lsw (1970); MZ ES 250/2 (1972); MZ TS 250/1 (1975); MZ 500 VR (1993); IWL TR 150 (1964)
Re: Pozor na nekvalitní benzín po Zimě !!!
Vladan: V pořádku, já jsem sice tvrdší (spíš teda ale na spodek než na mozek ), ale i tak jsem to dokázal pochopit . Jen mi prostě přijde hrozně vtipné, když někdo napíše, že jezdí na MZtě, nebo i třeba na Jawě "palbu". Já bych spíš napsal, že jsi ji držel třeba hodně pod plynem, nebo podobně, ale z toho si nic nedělej, mě přijde vtipných víc divných věcí