Seřízení karburátorů
zaslal Zorg
Seřizuje se samozřejmě se zahřátým motorem a rozsvícenými světly. Motor nesmí nikde sát falešný vzduch (gufero pod alternátorem, přiruba karburátoru), mít čistý vzduchový filtr a seřízený předstih zapalování. Trysky se nečistí drátem, ale pouze profouknutím nebo vlasem ze štětce.
MZ 150 ETZ | MZ 251 ETZ | |
karburátor | BVF 24 N 2-2 | BVF 30 N 3-1 |
difusor | 24 mm | 30 mm |
hlavní tryska | 120 | 130 |
jehlová tryska | 70 | 70 |
jehla částečného zatížení | 2,5 A 513 | 2,5 B 511 |
jehla shora | 2 (3 v záběhu) | 3 (4 v záběhu) |
tryska sytiče | 70 | 95 |
tryska volnoběhu | 35 | 50 |
hladina paliva | 12+-1 mm | 14+-1 mm |
šroub vzduchu volnoběhu | 1,5 ot. povolen | --- |
šroub dorazu šoupátka | + nebo - | --- |
šroub směsi volnoběhu | --- | 2,5 ot. povolen |
šroub vzduchu oběhového | --- | 4 ot. povolen |
otáčky volnoběhu | 1200 ot./min | 1200 ot./min |
Takže podle tabulky u MZ 150 ETZ:
1. Jehlu nastavit na druhý zářez shora (v záběhu 3.)A u větší MZ 251 ETZ:
1. Jehlu nastavit na třetí zářez shora (v záběhu 4.)
2. Šroub oběhového vzduchu č. 8 s CITEM zašroubovat nadoraz a povolit o
4
otáčky (utažení = menší otáčky, povolení = větší otáčky).
3. Šroub směsi č. 7 s CITEM zašroubovat nadoraz a povolit o
2,5
otáčky - původně zaplombován.
4. Hladina v plovákové komoře : E1 =
30mm (ventil zavřen, nastavuje se přihnutím dorazu A)
E2
= 34 mm (ventil otevřen, nastavuje se přihnutím dorazu B)
Seřízení hladiny u MZ 251 ETZ
zaslal Lim
1. Otočíš karbec plovákama navrch. Měří se včetně těsnění (možné potíže –
viz. níže). Nejlépe do šupléry si vezmeš míru a = 30 mm. V levé ruce
držíš karbec a ukazováčkem nebo palcem nadzvedáváš plováky tak, aby
"pružný" kolíček v plovákové jehle (na obr. 5) nebyl stlačen. Od plochy
těsnění po hranu plováků, musíš nastavit hodnotu 30 mm. Máš ji v
šupléře, takže jen přikládáš k plovákům a eventuelně plováky přihýbáš
či odhýbáš nejlépe v místě označeném zelenou šipkou. Bacha na nechtěné
stlačení toho "pružného" kolíčku v plovákové jehle...
Možné potíže:
Bylo by záhodno, aby packa A byla rovnoběžná z držáky plováků C a plováky byly ve stejné výšce (tedy v jedné rovině).
2. Otoč karbec, plováky visí dolů. Do šupléry si vem míru b = 34 mm. Od
plochy těsnění k hraně plováků bys měl naměřit hodnotu 34 mm. Pokud ji
nenaměříš, tak musíš buď přihnout nebo odehnout dorazovou páčku B od
dorazu D – nejlépe se to udělá tak, že prstem přimáčkneš packu A s
plovákovým ventilem až na doraz a jiným prstíčkem manipuluješ s
dorazovou páčkou B.
a) Můžeš mít těsnění z různých materiálů – guma, papír... - no a ty
jsou různě široké, různě se při smontování karbecu deformují...a
měření/nastavení tak může o milimetr nesouhlasit...
b) Dej si majzla na to, aby ti do plováků neteklo. Stačí i málo benálu v jednom plováku a hned se nadlehčují jinak...
Nejlepší je asi nastavit plováky tak, jak je psáno výše. Podle toho,
jak to pak bude fungovat je eventuelně jemně přenastavíš. Z karbecu by
neměl benál vyloženě kapat, ale taky se nesmí stát, aby motorka při
pořádný palbě škytala – to bys měl moc nízkou hladinu.
Případné dotazy prosím do tohoto příspěvku